Reklama

Ciąża i dziecko – jak przygotować się na przyjście potomka?

Spis treści

Ciąża to ważny okres w życiu kobiety, ale i mężczyzny. Przed zajściem w ciążę warto zadbać o siebie, zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze i zrezygnować z używek. Wspólnie zawsze będzie łatwiej.

Ciąża i dziecko - jak przygotować się na przyjście potomka?

Przed zajściem w ciążę dobrze podrasować swoje ciało. Brzmi to, jak tuning samochodu, ale wszystko, co kobieta zrobi dla siebie, przyniesie rezultaty w trakcie ciąży. Nadwaga lub otyłość mogą negatywnie wpłynąć na matkę i rozwijający się płód. Warto więc uaktywnić się fizycznie, już na etapie planów dotyczących dziecka. Dobrze również zwrócić uwagę na dotychczasową dietę. Chipsy, paluszki czy napoje słodzone nie wpływają dobrze na ogólny stan zdrowia, a tym bardziej na rozwijające się dziecko. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Dieta przed i w trakcie ciąży

Kobiece ciało to świątynia, w której rozwija się nowe życie. Warto zadbać, aby było to miejsce przyjemne i bezpieczne. Za ten ostatni element odpowiada wiele czynników m.in. odpowiednia dieta. Warzywa i owoce powinny na stałe zagościć w codziennym menu. Wysokiej jakości produkty odzwierzęce również mają duże znaczenie, bo dostarczają przydatnych witamin i minerałów. Jeżeli dodatkowo korzystasz z suplementów, to na spotkaniu z ginekologiem warto zapytać, czy w ciąży możesz nadal je stosować. Z dużą dozą prawdopodobieństwa lekarz poleci suplementację kwasu foliowego. Poza konsultacjami medycznymi można odwiedzić dietetyka, który podpowie, na jakie składniki zwrócić szczególną uwagę, aby wzmocnić organizm i dostarczyć mu odpowiednich składników.

Sport to zdrowie, ale czy zawsze?

Sport to zdrowie, ale nie ma powodów, żeby forsować się w ciąży. Nadmierny wysiłek może przynieść niepożądane skutki, które odczujesz na własnej skórze, ale niestety dziecko również. Aktywny tryb życia również warto przedyskutować z lekarzem, zwłaszcza gdy po treningu czujesz się gorzej niż zwykle. Nie chodzi tylko o zakwasy, ale nieco poważniejsze objawy, jak wymioty, czy krwawienie. Niemniej aktywność fizyczna jest często zalecana. Wyjątkiem są sytuacje, w których istnieje zagrożenie ciąży. Warto więc rozeznać się i dostosować intensywność treningów do progresu ciąży.

STOP używkom

Palenie papierosów to nałóg, który mocno uzależnia. Przykłady książkowe palaczek, które raczyły się papierosami w trakcie ciąży, pokazują, jak bardzo jest to szkodliwe dla dziecka. Jeśli często sięgasz po tytoń, to może warto go rzucić jeszcze przed ciążą. Pomocni będą specjaliści, a nawet możesz zrobić to we własnym zakresie, stosując specyfiki dostępne na rynku. Pomoże to zregenerować Twoje ciało i na pewno nie zaszkodzi dziecku.

Kieliszek wina jeszcze nikomu nie zaszkodził, chyba że jesteś w ciąży. Niektórzy lekarze dopuszczają sporadyczne dawki alkoholu. W dobie dostępnych informacji o negatywnych skutkach działania na ośrodkowy układ nerwowy wydaje się to szaleństwem! Tym bardziej regularne spożycie alkoholu w ciąży. Jeżeli nie zamierzasz, zrezygnować z tego rodzaju przyjemności to nie decyduj się na dziecko.

Kawa i herbata to również używki. Warto ograniczyć ich ilość oraz intensywność. Podobnie sprawa ma się z piciem ziół. Melisa owszem pobudza laktację, ale z jej piciem warto poczekać, gdy ten mały człowiek będzie już na zewnątrz. Zioła, choć pomagają na wiele dolegliwości, to dziecku mogą szkodzić. Dobrze więc przedyskutować sprawę ze specjalistą.
Ciąża to dla wielu osób to stan błogosławiony. Tym bardziej że problem niepłodności to rosnący problem. Dlatego, gdy zdecydujemy się na dziecko, zróbmy wszystko, aby zapewnić mu najlepsze możliwości do rozwoju. Choć ładny pokój z perspektywy czasu jest ważny, to bardziej istotne jest zdrowe środowisko do rozwoju. Masz na nie realny wpływ, bo to w końcu Twoje ciało.

Źródło: https://wylecz.to/ciaza-i-dziecko/

Artykuł sponsorowany

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów
Centrum Fizjoterapeuty
Sklep Fizjoterapeuty
Bezpłatne konsultacje
Kubek dla Fizjoterapeuty
Oferty pracy

Najpopularniejsze w zdrowie

Zostań z nami

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *