Szukaj
Szukaj

Ćwiczenia przodopochylenie miednicy

Spis treści

Pytanie


Witam 🙂
mam przodopochylenie miednicy, które powoduje ból pleców w odcinku lędźwiowym (głównie rano, po przebudzeniu – przynajmniej tak mi się wydaje, że to jest powodem bólu, gdyż rezonans kręgosłupa nie wykazał, że coś złego tam się dzieje). Ostatnio zacząłem robić ćwiczenia na przodopochylenie miednicy i poprawę tego stanu (wypchnięcia bioder leżąc na plecach i dwa inne mało skomplikowane ćwiczenia na wzmocnienie pośladków) i ból się nasilił (rano boli bardziej). Moje pytanie brzmi: czy to normalne, że w początkowej fazie ćwiczeń ból jest większy, po to żeby potem (np. po paru tygodniach) ustąpił całkowicie?

Z poważaniem
Janusz

 

Odpowiedź


Panie Januszu,
poważnym problemem w przypadku przodopochylenia miednicy są m.in. nawracające dolegliwości bólowe, które właśnie Pan odczuwa. Dlatego ważne jest, aby do problemu podejść kompleksowo i zalecałbym udać się na wizytę u fizjoterapeuty, który po dokładnym zbadaniu, przeprowadzeniu właściwych testów funkcjonalnych będzie mógł indywidualnie dobrać do Pana potrzeb ćwiczenia.

Dobór niewłaściwych, przypadkowych i ogólnie zalecanych może pomóc, jednak może też pogłębić problem. W przypadku przodopochylenia miednicy ważne jest skupienie się m.in. na pracy nad mięśniami nadmiernie przykurczonymi (czyli ich rozluźnienie np. mięśnie odcinka lędźwiowego kręgosłupa, mięśnie zginacze stawu biodrowego) oraz nadmiernie osłabionymi (czyli wzmocnieniu np. mięśnie pośladkowe, mięśnie kulszowo-goleniowe i mięśnie brzucha). Warto również wdrożyć terapię mięśniowo-powięziową w celu rozluźnienia napiętych struktur, terapię manualną czy po wcześniejszym pokazaniu przez fizjoterapeutę ćwiczenia oraz prawidłowe rolowanie, które można będzie wykonywać samemu w domu w celu przyspieszenia efektów. Nie należy również zapominać o wzmacnianiu mięśni CORE, czyli mięśni tzw. korpusu mięśniowego. Jak Pan widzi, dobór odpowiednich ćwiczeń jest jednym z kluczowych elementów, ponieważ wykonywanie ćwiczeń tylko jednej grupy może pogłębić problem. Początkowo powinny one być wykonywane pod okiem specjalisty, aby mógł on na bieżąco korygować ewentualne błędy techniczne.

Podchodząc od innej strony do tematu jakim jest przodopochylenie miednicy i czy ćwiczenia, które Pan wykonuje mogą w początkowej fazie wywoływać dolegliwości bólowe. Mogą, ponieważ zaczyna Pan pracować nad obszarem ciała, który był wcześniej w nieprawidłowym ustawieniu, miał zaburzoną biomechanikę czy okoliczne mięśnie były osłabione i zaczynają pracować w inny sposób niż dotychczas. Dotyczy to również mięśni nadmiernie napiętych co może także powodować dyskomfort. W momencie gdy zaczyna Pan ćwiczyć, ból w początkowej fazie (wszystko zależy jeszcze jakiego rodzaju jest to ból, np. miejscowy, rozlany itd.) jest zjawiskiem normalnym, ponieważ organizm zaczyna reagować na obciążenia w procesie adaptacji fizjologicznej. Może dochodzić wtedy m.in. do mikrouszkodzeń włókien mięśniowych, które popularnie nazywa się zakwasami.

Jeżeli jednak ból trwa długo i jest bardzo intensywny, zalecałbym konsultację z fizjoterapeutą, który pomoże dostosować plan ćwiczeń do indywidualnych Pana potrzeb. Pomoże to w przyszłości zminimalizować ryzyko pojawienia się kontuzji.

Pomogłem? Będzie mi bardzo miło, jeśli odwdzięczysz się kawą za konsultację: buycoffee.to/fizjoterapeuty. Dziękuję 🙂

Pozdrawiam i życzę miłego dnia
Kamil Radlak
Centrum Fizjoterapeuty
centrum.fizjoterapeuty.pl
Tel. 513 776 935

Fizjoterapia Wrocław



Polecane produkty:

Zapisz się do newslettera!

Szukaj
Kategorie wpisów
Centrum Fizjoterapeuty
Sklep Fizjoterapeuty
Bezpłatne konsultacje
Kubek dla Fizjoterapeuty
Oferty pracy

Popularne w zdrowie

Zostań z nami

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *