Nordic Walking – chodzenie z kijami

/, Nordic Walking/Nordic Walking – chodzenie z kijami
Kwas hialuronowy

Co to jest Nordic Walking?

Nordic Walking to forma marszu, w której wykorzystuje się dwa specjalnie zaprojektowane kije do pracy górnej części ciała. Podobnie jak w narciarstwie biegowym, kije są używane przez ręce w celu dopasowania (synchronizacji) do każdego wykonywanego kroku. Powoduje to większe zaangażowanie mięśni niż podczas zwykłego marszu czy joggingu. Użycie kijków sprawia, że mięśnie górnej części ciała są równie mocno wykorzystywane jak nogi podczas chodzenia. Dodatkowo pomagają one napędzać idącą osobę, a także wpływają na zwiększenie płaszczyzny podstawy co powoduje zwiększenie stabilności podczas wykonywania ruchów.

Nordic Walking - chodzenie z kijami

Nordic Walking to specyficzna technika fitness, która może być uprawiana przez każdego, bez względu na kondycję czy wiek. Nie wymaga również drogiego sprzętu czy specjalnej odzieży. Nordic Walking może być uprawiany o dowolnej porze roku oraz w dowolnym miejscu (w parku, górach, nad morzem).

Technika Nordic Walking musi być wykonywana prawidłowo, aby czerpać z niej jak największe korzyści. Dlatego należy wziąć kilka pierwszych lekcji u wykwalifikowanego instruktora Nordic Walking, który pokaże jak w pełni wykorzystać potencjał tej aktywności, nauczy prawidłowej techniki, a także indywidualnie dobierze odpowiednie kije.

Nordic Walking jest najszybciej rosnącą aktywnością fizyczną na świecie. Jest używana nie tylko przez indywidualne osoby w celach rekreacyjnych, ale również przez trenerów osobistych, różne kluby sportowe, fizjoterapeutów, lekarzy i promotorów zdrowia. Jest to skuteczny, niedrogi i przyjemny sposób aktywnego spędzania czasu dający liczne korzyści zdrowotne.

Nordic Walking – korzyści fizyczne

– wzmacnia górną i dolną część ciała jednocześnie;
– wykorzystuje 90% mięśni szkieletowych;
– spala do 46% kalorii więcej niż podczas zwykłego chodzenia;
– zmniejsza nacisk na stawy (w tym stawy kolanowe, biodrowe i kręgosłupa);
– wzmacnia serce;
– usprawnia układ oddechowy oraz sercowo-naczyniowy;
– zwiększa stabilność postawy podczas chodzenia z kijami;
– zmniejsza napięcie mięśniowe w okolicy szyi, ramion, pleców;
– zwiększa kondycję.

Nordic Walking – inne korzyści

– może być uprawiany praktycznie w każdym miejscu i o każdej porze (nawet na śniegu);
– skierowany jest do wszystkich grup wiekowych;
– nie wymaga specjalnego ubioru;
– bardzo towarzyski sposób spędzania czasu, uczestnicy mogą rozmawiać ze sobą;
– łatwy do nauczenia;
– redukuje stres;
– poprawia nastrój.

Polecane produkty:

  Rehabilitacja kadry olimpijskiej

Zostaw komentarz