Nordic Walking a odchudzanie

//Nordic Walking a odchudzanie

Nordic Walking a odchudzanie

W ostatnich latach Nordic Walking stało się bardzo popularną aktywnością fizyczną. Jest to technika marszowa łącząca w sobie technikę jazdy na nartach biegowych, z tą jednak różnicą, że osoba uprawiająca tę dyscyplinę porusza się marszem lub chodem sportowym odpychając się kijkami. Dużą zaletą tego sportu jest możliwość jego uprawiania w każdym wieku, niezależnie od pogody czy też miejsca. Jednak czy Nordic Walking wpływa na odchudzanie?

Nordic Walking odchudzanie

Efektywność Nordic Walking

Podczas chodzenia z kijkami do pracy zostaje zaangażowane aż 90% mięśni. Co bardzo ważne, aktywna jest górna i dolna część ciała. Wzmacniane są więc mięśnie obręczy barkowej, tułowia, kończyn górnych i dolnych, a także obręczy biodrowej. Również mięśnie przykręgosłupowe aktywnie pracują co zwiększa stabilność postawy ciała. Dzięki zastosowaniu kijków w Nordic Walking podczas poruszania się odciążone zostają stawy kręgosłupa, stawy biodrowe i kolanowe. Jest to szczególnie ważne u osób z nadwagą oraz u osób starszych, ponieważ zmniejsza dolegliwości bólowe, a co za tym idzie, wpływa na prawidłowe (fizjologiczne) wykonywanie ruchów. Dodatkowo podczas chodzenia z kijkami nie tylko w kończynach dolnych ale również górnych pracuje pompa mięśniowa. Skurcz mięśni powoduje szybsze odprowadzenie nieutlenowanej krwi z żył do serca i doprowadzenie utlenowanej do komórek organizmu. Mało tego, regularne treningi zwiększają także wydolność oddechową. Lepsze dotlenienie to lepsze samopoczucie.

Nordic Walking a odchudzanie

Jak wiadomo, każda aktywność fizyczna powoduje spalanie kalorii. Im jest ona intensywniejsza i dłuższa tym więcej kalorii zostanie spalone. Więcej spalonych kalorii to więcej zrzuconych kilogramów. Fenomen Nordic Walking polega na tym, że angażuje prawie wszystkie mięśnie ciała. Doktor Rogers wraz ze swoim zespołem w przeprowadzonych badaniach wykazał, że przy prawidłowej technice poruszania się z kijkami zostaje spalone dodatkowe aż 120 kalorii na godzinę. Niski poziom tętna, który osiągamy podczas Nordic Walking pozwala na długi czas wykonywania ćwiczenia. Podczas wysiłków długotrwałych zasoby glikogenu zostają znacznie uszczuplone i w tych warunkach mięśnie korzystają głównie z tłuszczów, których zawartość w organizmie, w porównaniu z węglowodanami jest ogromna. Warto jest więc wybrać się na długi spacer z kijami jeżeli zależy nam na zrzuceniu zbędnych kilogramów zalegających w naszym ciele w postaci tkanki tłuszczowej. Dodatkowo, wzmocnione mięśnie brzucha i ich skurcz podczas uprawiania Nordic Walking będą delikatnie uciskały jelita co wpłynie na przyspieszenie przemiany materii i regulację metabolizmu.

Regularne uprawianie Nordic Walking z odpowiednim odżywianiem może okazać się przyjemnym sposobem na odchudzanie. Przed rozpoczęciem tej techniki chodzenia warto skorzystać z pomocy licencjonowanego instruktora, który dobierze odpowiednie kije, a także pokaże podstawowe ruchy, aby w prawidłowy sposób je wykonywać i wykorzystać potencjał jaki niesie ze sobą Nordic Walking.

Polecane produkty:

Zostaw komentarz