Reklama

Zwyrodnienie stawów – domowe sposoby na ulgę w bólu

Spis treści

Koenzym Q10 promocja

Jak złagodzić silny ból stawów? Najskuteczniejszym sposobem na uśmierzenie bólu są zimne okłady. Sprawdź, jak jeszcze możesz złagodzić objawy zwyrodnienia stawów. Dowiedz się, jakie znaczenie w regeneracji stawów ma rodzaj diety.

Zwyrodnienie stawów – domowe sposoby na ulgę w bólu

Zimne i gorące okłady

Okłady to najprostszy i najszybszy sposób na uśmierzenie bólu stawów. Zimne zalecane są w przypadku stanów zapalnych, obrzęków i rozszerzonych naczyń krwionośnych. Możesz je wykonać samodzielnie, zawijając kostki lodu w ściereczkę, lub sięgnąć po gotowe okłady żelowe. Jeśli bólowi nie towarzyszy obrzęk, możesz spróbować ciepłych okładów. Poprawią one ukrwienie tkanek, przez co złagodzą ból. Przyspieszą również procesy regeneracji tkanek.

Ulgę w bólu może przynieść również hydroterapia, czyli masaż wodą, który wspomaga regenerację i wyciszanie stanów zapalnych. Kąpiel lecznicza nie powinna przekraczać temperatury 38 stopni Celsjusza. Możesz do niej dodać kilka kropli olejku kamforowego, który ma działanie rozgrzewające, regenerujące i przeciwzapalne.

Maści i kremy na bolące stawy

W przypadku intensywnego bólu może być konieczne zastosowanie maści rozgrzewających. Kupisz je bez recepty w aptece lub dobrze zaopatrzonej drogerii. Wybierając preparat, upewnij się, że ma on w składzie substancje przeciwbólowe, rozgrzewające i regenerujące. W ofercie znajdziesz również kremy z ziołową, naturalną recepturą. Możesz je aplikować po ciepłych okładach. Ulgę w bólu przyniesie wtarty w skórę za pomocą rozgrzewającego masażu olejek kamforowy.

Maści i ogólnodostępne środki przeciwbólowe powinny być stosowane przez krótki czas. Jeśli borykasz się z długotrwałym bólem, zasięgnij porady specjalisty.

Skuteczne porady zdrowotne na zwyrodnienie stawu biodrowego i domowe sposoby na łagodzenie innych bóli reumatycznych kolan, stóp, dłoni itd. znajdziesz w serwisie o zdrowiu fizycznym i psychicznym Welbi. To serwis promujący holistyczne podejście do zdrowia.

Dieta na stawy

Zbilansowana i różnorodna dieta może w odczuwalny sposób przyczynić się do poprawy kondycji stawów, a nawet zmniejszyć dolegliwości związane z chorobami zwyrodnieniowymi. Podstawą diety na stawy powinny być produkty dostarczające organizmowi składników odbudowujących maź stawową i chrząstki. Kluczowa jest więc w codziennym menu zawartość białka – podstawowego budulca naszych kości. Wybieraj białka pełnowartościowe (zwierzęce), np. sery, twarogi, kefiry, jogurty naturalne, maślanki. Dietę uzupełnij o wysokiej jakości białko roślinne, które znajdziesz m.in. w kaszach.

Pozytywny wpływ na funkcjonowanie i zdrowie stawów ma również kolagen. Odpowiada on m.in. za wytrzymałość chrząstek stawowych. Niedobór tej substancji objawia się bólem, ograniczeniem ruchomości stawów, a ponadto sprzyja rozwojowi chorób. Komponując dietę na stawy, nie zapominaj o produktach bogatych w kwasy tłuszczowe omega-3. Wzmacniają one układ immunologiczny i układ krążenia, a ponadto chronią przed osteoporozą. Zdrowe stawy i kości to również odpowiednia, codzienna dawka witaminy D. Od jesieni do maja suplementuj ją za pomocą leku. W okresie wakacyjnym zażywaj kąpieli słonecznych. Długotrwały niedobór witaminy D przyczynia się bowiem m.in. do rozwoju chorób reumatoidalnych stawów.

Artykuł zewnętrzny

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów
Centrum Fizjoterapeuty
Sklep Fizjoterapeuty
Bezpłatne konsultacje
Kubek dla Fizjoterapeuty
Oferty pracy

Najpopularniejsze w zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.