RSQ Technologies

Masz wrażenie jakbyś miała ostatnio mniej siły? Jesteś osłabiona? Często chorujesz? Najchętniej zapadłabyś niczym niedźwiedź w sen zimowy? Może masz wrażenie, że Twoja skóra, cera, włosy nie wyglądają tak jak kiedyś? Dręczą Cię problemy gastryczne? To mogą być objawy zakwaszenia organizmu!

Zakwaszenie organizmu

Zakwaszenie organizmu – czym jest?

W dzisiejszych czasach trudno zadbać o zdrowe żywienie, regularną aktywność fizyczną czy wyeliminować stres. To wszystko mogą być czynniki powodujące zakwaszenie organizmu. Często problem ten jest bagatelizowany, a objawy traktowane jako zwykłe przemęczenie. Oczywiście może się okazać, że tak jest. Warto jednak sprawdzić czy aby na pewno.

Zakwaszenie organizmu to dolegliwość, która polega na zaburzeniu równowagi kwasowo-zasadowej organizmu. Równowaga najczęściej występuję wtedy gdy pH wynosi 7,35-7,45 dla większości procesów przemiany materii. Zwiększony poziom pH oznacza nadmiar substancji zasadowych, a obniżony – nadmiar substancji kwasowych, czyli zakwaszenie.

Do pewnego stopnia organizm potrafi sam przywrócić tę równowagę. Czasami jednak nie jest w stanie tego zrobić. Długotrwałe naruszenie równowagi kwasowo-zasadowej może spowodować:

  • pogorszenie się stanu zdrowia;
  • wystąpienie licznych chorób;
  • pogorszenie stanu cery czy włosów;
  • długotrwałe problemy gastrologiczne.

Ważne jest żeby sprawdzić co nam dolega (najlepiej u lekarza).

Jak wyeliminować zakwaszenie organizmu?

Zakwaszeniu trzeba bezwzględnie przeciwdziałać. Bardzo ważne jest, aby postarać się wyeliminować stres. W dzisiejszych czasach jest to prawie niemożliwe, ale trzeba znaleźć najlepsze dla siebie techniki radzenia sobie z nim, np. relaksacja. Należy pamiętać, aby zachować aktywność fizyczną, nawet jesienią czy zimą. Nie muszą być to forsowne wysiłki, wystarczy trochę ruchu. Niezbędny jest także relaks. Nawet w natłoku obowiązków konieczne jest znalezienie choćby chwili dla siebie, na odpoczynek.

Zobacz również: sposoby na stres

Sklep Spirulina

W przypadku zakwaszenia organizmu największe znaczenie ma jednak sposób żywienia. Warto zadbać o zbilansowaną dietę. Zakwaszenia organizmu nie wywołują pokarmy kwaśne, jak mogłoby się wydawać (np. cytryna, mimo kwaśnego smaku posiada w większości odczyn zasadowy). Powodują je pokarmy, które podczas trawienia dostarczają dużo kwasów.

W związku z tym zakwaszenie organizmu mogą powodować spożywane w nadmiarze:

  • słodycze;
  • żywność wysoko przetworzona;
  • napoje z wysoką zawartością kofeiny – kawa czy cola;
  • alkohol;
  • napoje gazowane.

Nie oznacza to, że tych pokarmów nie można spożywać w ogóle. Zalecany jest jednak umiar. W celu przywrócenia równowagi kwasowo-zasadowej zalecane jest spożywanie produktów, takich jak:

  • owoce (np. jabłka, banany, winogrona, awokado);
  • warzywa (np. buraki, ogórki, pomidory);
  • twarogi i jogurty;
  • nasiona słonecznika.

Należy również pić siemię lniane oraz zieloną herbatę. W walce z zakwaszeniem organizmu pomoże także młody jęczmień, który zawiera substancje mające odczyn zasadowy.

Co jeśli zmiana diety nie pomaga?

Wtedy trzeba pamiętać, że zbilansowana dieta przynosi rezultaty tylko wtedy gdy jest właściwie dobrana, a jej skutki widać dopiero po pewnym czasie od zastosowania. Czasami warto jednak pomóc organizmowi w przywróceniu równowagi kwasowo-zasadowej i sięgnąć po suplementy diety.

W przypadku zakwaszenie organizmu warto rozejrzeć się za tymi, które nie tylko pomogą wyrównać poziom kwasów i zasad, ale również oczyszczą go z toksyn i zadbają o jego odżywienie, np. spirulinę czy chlorelle. Trzeba pamiętać, że w przypadku suplementacji ważna jest regularność i cierpliwość. Suplementy powinny być właściwie dobrane i spożywane zgodnie z zaleceniami zawartymi w ulotce czy podanymi przez lekarza.

Aby w przyszłości zapobiec zakwaszeniu organizmu warto podejmować choćby niewielką aktywność fizyczną oraz zdrowo się odżywiać, jak również dbać o niski poziom stresu i pamiętać o relaksie. W końcu lepiej zapobiegać niż leczyć.

Bibliografia

  1. Gardyniak A., Odkwaszanie czy zdrowy rozsądek?, Smak Zdrowia, 2/2018.
  2. Brown S., Jr L., Przewodnik odkwaszania organizmu, Wydawnictwo Vital, Białystok 2015.
Polecane produkty:
Rehabilitacja Wrocław