Reklama

Ból pleców od pracy przy komputerze – jak sobie z nim poradzić?

Spis treści

Koenzym Q10 promocja

Długotrwała praca przy komputerze może nieść za sobą negatywne skutki zdrowotne. Zwykle pierwsze dolegliwości pojawiają się ze strony kręgosłupa. Przyczyną jest utrzymywanie wymuszonej pozycji. Jednak z nieprzyjemnymi objawami można sobie skutecznie poradzić, a także im zapobiegać. Zobacz, jak złagodzić ból pleców.

Ból pleców od pracy przy komputerze – jak sobie z nim poradzić?

Zadbaj o ergonomię stanowiska pracy

Podczas pracy przy komputerze przyjmujemy pozycję, która nie jest naturalna dla układu ruchu. Ustawienie biurka, monitora, krzesła lub klawiatury często wymusza nadmierne napięcie mięśni karku, pleców i kończyn. Dlatego po pewnym czasie pojawiają się dolegliwości bólowe.

Konieczne jest zadbanie o ergonomię stanowiska pracy. Odległość oczu od monitora musi wynosić 40–75 centymetrów. Biurko musi mieć taką wysokość, aby możliwe było swobodne ułożenie na nim dłoni. Warto zaopatrzyć się w różnego rodzaju podkładki pod nadgarstki. Ważne jest też krzesło. Musi mieć ono szerokie siedzisko i podłokietniki, a także możliwość regulowania wysokości oraz oparcia. W czasie siedzenia przy biurku stopy powinny dotykać podłoża.

Rób przerwy na zmianę pozycji

Osoby, które pracują przy komputerze, powinny mieć częste przerwy na zmianę pozycji. Zaleca się, aby było to około 3–5 minut na jedną godzinę pracy. W tym czasie należy wstać i przejść się po pomieszczeniu, przeciągnąć lub wykonać proste ćwiczenia (np. karku lub nadgarstka).

Dobrym rozwiązaniem jest zakup biurka, które umożliwia pracę na stojąco, a także piłki gimnastycznej do siedzenia. Należy stosować ją zamiennie z krzesłem. Wymusza ona ruch pleców i odpowiednie napięcie mięśni, aby zachować równowagę.

Zainwestuj w domowy sprzęt do fizjoterapii

Domowy sprzęt do fizjoterapii pozwala na zmniejszenie napięcia mięśni oraz ich wzmocnienie. Jest on prosty w użyciu. Jego regularne stosowanie przynosi ulgę w bólu.

Sklep Spirulina
Sklep Spirulina

Szczególnie chętnie wybierane są maty do akupresury, które służą do domowego masażu. Dostępne są też różnego rodzaju masażery, piłki i rollery, które w krótkim czasie pozwalają zmniejszyć napięcie mięśni.

Warto skonsultować się z fizjoterapeutą, który pomoże dopasować odpowiedni sprzęt do fizjoterapii. Udzieli również wskazówek dotyczących jego stosowania i metod domowej terapii. Trzeba pamiętać, aby wybierać sprzęt do fizjoterapii wysokiej jakości. Dzięki temu jest on bezpieczny dla zdrowia, a także może być użytkowany przez dłuższy czas.

Ćwicz regularnie

Prawdą jest, że siedzący tryb życia sprzyja problemom ze strony kręgosłupa. Dlatego osoby, które chcą cieszyć się jego zdrowiem przez długi czas, powinny pamiętać o regularnej aktywności fizycznej. Jej rodzaj trzeba dopasować do możliwości organizmu i swoich preferencji. Warto wykonywać ćwiczenia ogólnorozwojowe, a także takie, które bezpośrednio wpływają na kręgosłup (np. joga, stretching, pilates).

Ćwiczenia pozwalają też na doraźne zmniejszenie dolegliwości bólowych ze strony pleców. Są to ćwiczenia rozciągające. Warto wykonywać je po pracy, a także podczas przerwy (część z nich może być wykonywana na siedząco).

Skorzystaj z pomocy profesjonalisty

Samodzielne złagodzenie dolegliwości jest możliwe, jeżeli działania terapeutyczne i profilaktyczne zostaną podjęte odpowiednio wcześnie. Niekiedy jednak nieprawidłowości są już na tyle zaawansowane, że pomóc może tylko specjalista. Warto zatem zgłosić się do fizjoterapeuty. Wykona on zabiegi lecznicze, a także udzieli cennych wskazówek dotyczących tego, jak dbać o kręgosłup i zapobiegać ponownemu wystąpieniu objawów.

Artykuł sponsorowany

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów
Centrum Fizjoterapeuty
Sklep Fizjoterapeuty
Bezpłatne konsultacje
Kubek dla Fizjoterapeuty
Oferty pracy

Najpopularniejsze w zdrowie

Zostań z nami

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.