Trening mięśni pośladkowych – książka

Spis treści

Trening mięśni pośladkowych. Jak zbudować siłę, poprawić sylwetkę i osiągnąć sportowe cele

Trening mięśni pośladkowychKsiążka pt.:” Trening mięśni pośladkowych” autorstwa B. Contreras i G. Cordoza stanowi niezbędne kompendium wiedzy dla każdego sportowca, trenera personalnego i fizjoterapeuty. Zawiera wszystkie najważniejsze informacje na temat anatomii, fizjologii i treningu mięśni pośladkowych. Mięśnie te pełnią istotną rolę w utrzymaniu właściwej motoryki i zdrowia całego ciała, przyczyniając się również do uzyskania zgrabnej sylwetki.

Autor: Bret Contreras, Glen Cordoza

Wydawnictwo: Galaktyka

popularnonaukowa

Data wydania: 26 października 2020

Liczba stron: 608

Język: polski

ISBN: 978-83-7579-796-1

Recenzja

Książka została podzielona na 5 głównych części. W pierwszej znaleźć można informacje na temat poszczególnych celów treningowych i czym różnią się konkretne ćwiczenia w zależności od końcowych oczekiwań. Z części drugiej czytelnik dowiaduje się podstawowych informacji na temat anatomii i fizjologii mięśni pośladkowych. Dzięki temu wie, czym różni się ich trening od ćwiczeń pozostałych części ciała i jak sprawić, by efekty były szybko widoczne. Część trzecia i czwarta dotyczy głównie przygotowywania planów treningowych, co jest istotą tej książki. Na końcu autorzy przedstawili najważniejsze i najskuteczniejsze ćwiczenia nie tylko pośladków, ale i mięśni czworogłowych oraz mięśni kulszowo-goleniowych. To istotne, ponieważ one również wpływają na wygląd i kondycję pośladków, jako że cały system mięśniowy jest ze sobą powiązany.

W książce znajduje się dużo rzeczywistych zdjęć, które prezentują np. sposoby wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Dodatkowo zdjęcia te są wzbogacone tabelkami, w których znajdują się informacje dotyczące liczby powtórzeń, liczby serii czy najczęstszych błędów. Autorzy prezentują wiele alternatyw dla jednego ćwiczenia – wystarczy nieco inne ustawienie tułowia czy nóg, aby ćwiczyć zupełnie inną partię ciała. Dużą zaletą książki są grube, wytrzymałe kartki, a także wiele cennych wskazówek, o których powszechnie się nie mówi, a jednak mają ogromny wpływ na efektywność treningu.

Rozdziały

Część 1. Dlaczego trening pośladków jest ważny;

  • trening pośladków w celu poprawy wyglądu;
  • trening pośladków w celach zdrowotnych;
  • trening pośladków w celu budowania siły;
  • trening pośladków w celu zwiększenia sprawności;

 

Część 2. Trening siłowy i sylwetkowy a nauka;

  • anatomia pośladków;
  • funkcje pośladków;
  • znaczenie genetyki;
  • jak rosną mięśnie;
  • jak zbudować siłę;
  • podział ćwiczeń na kategorie;

 

Część 3. Trening siłowy i sylwetkowy jako sztuka;

  • podstawy właściwego treningu siłowego i sylwetkowego;
  • zmienne programów treningowych;
  • zaawansowane metody treningowe;
  • rozwiązywanie problemów;

 

Część 4. Periodyzacja i programy treningowe;

  • periodyzacja;
  • podział treningów;
  • trening pośladków w sporcie, crossficie, kulturystyce i trójboju siłowym;
  • programy treningu pośladków;

 

Część 5. Ćwiczenia;

  • ćwiczenia, w których dominują pośladki;
  • ćwiczenia, w których dominują mięśnie czworogłowe;
  • ćwiczenia, w których dominują mięśnie kulszowo-goleniowe.

 

Każda część posiada dobrze rozbudowane rozdziały, wzbogacone wykresami, tabelami, rysunkami i zdjęciami. Dużą zaletą jest więc przejrzystość stron. Zawarte w książce informacje są przydatne zarówno dla osób początkujących, rozpoczynających przygodę z treningami, jak również tych zaawansowanych.

Trening mięśni pośladkowych” można kupić bezpośrednio u wydawcy pod adresem: www.galaktyka.com.pl

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów
Centrum Fizjoterapeuty
Sklep Fizjoterapeuty
Bezpłatne konsultacje
Kubek dla Fizjoterapeuty
Oferty pracy

Najpopularniejsze w zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *