Koktajle warzywne – sposób na energię

//Koktajle warzywne – sposób na energię

Zbliża się jesień. Dla wielu osób jest to okres zmęczenia – w końcu ciężko znów wrócić do pracy po urlopie czy po wakacjach do szkoły. Chłodniejsze dni i często padający deszcz mogą spowodować spadek radości – nie bez powodu mówi się o jesiennej depresji. Można również zauważyć ogólny spadek energii.

koktajle warzywne

Jesienna pogoda nie zachęca do aktywności fizycznej (choć warto o niej pamiętać nawet jesienią, czy zimą). Co w takim razie zrobić by mieć więcej energii? Sposobów jest wiele – można wyjechać (choćby tylko nawet na weekend), trochę się poruszać (nie tylko do lodówki, ale również na spacer), spędzić czas z bliskimi, rodziną czy przyjaciółmi.
Na poziom energii ma wpływ wiele czynników – styl życia, nawyki, aura pogodowa. Na jedne z nich mamy większy wpływ, na inne mniejszy. Jednak bardzo ważną rzeczą mającą ogromne znaczenie dla poziomu naszej energii jest sposób odżywania – to, kiedy jemy, co i w jaki sposób (czy delektujemy się jedzeniem, czy ,,łykamy” go w pośpiechu spiesząc się do czekających na wykonanie zadań).

Jak jesz tak się czujesz

Nie od dziś wiadomo, że pewne grupy pokarmów, np. alkohol spożywany w nadmiarze, ciężkie, tłuste jedzenie, powoduję obniżenie poziomu energii, a inne, np. warzywa i owoce powodują jej wzrost. Dobroczynny wpływ warzyw na nasze zdrowie i samopoczucie jest niekwestionowany. Wystarczy spojrzeć, choćby na piramidę żywieniową, gdzie zalecane jest spożywanie warzyw i owoców kilka razy dziennie. Warzywa można jeść na surowo, gotowane, same, czy w połączeniu z innymi produktami. Możliwości jest wiele.

Jak jednak je spożywać tak, aby dawały nam jak najwięcej energii?

Jednym z najlepszych sposób na zwiększenie poziom energii jest picie koktajli warzywnych. Są one nie tylko zdrowe, ale również świetnie smakują. Koktajle warzywne dodają energii, ponieważ mają dużo witamin. Są sycące dlatego spożywanie ich to dobry pomysł również dla osób dbających o linię. Zazwyczaj mają one mniej kalorii, niż koktajle owocowe dlatego są świetnym rozwiązaniem dla osób będących na diecie (szczególnie, że dostarczają dużo witamin). Dodatkowo osoby będące na diecie (należy pamiętać żeby przy odchudzaniu zachować zdrowy rozsądek, a najlepiej wcześniej skonsultować się z dietetykiem, ponieważ źle dobrana dieta może przynieść więcej szkód, oraz efekt jo-jo, niż korzyści) często odczuwają spadek energii – koktajl warzywny zapobiegnie spadkowi energii i nie dostarczy nadmiernej ilości kalorii. Przygotowanie koktajlu warzywnego nie jest zbyt pracochłonne.

Co więcej koktajle warzywne są idealną propozycją dla osób uprawiających sport. Dodają one energii, są zdrowe i bardzo odżywcze. Żeby przekonać się o ich właściwościach energetycznych wystarczy przyjrzeć się jadłospisowi sportowców (szczególnie tych najlepszych) oraz spróbować samemu.
Właściwie przygotowane koktajle warzywne, pomogą także oczyścić organizm, dostarczą błonnik, a także pomogą w detoksie organizmu. A jak wiadomo, zdrowy organizm to również więcej energii. Trzeba jednak zwrócić uwagę jakie połączenia najlepiej stosować, a jakich unikać.

Jakie są skutki uboczne picia koktajli warzywnych?

Picie koktajli warzywnych samo w sobie nie przynosi skutków ubocznych. Mogą one pojawić się jedynie w przypadku alergii na jakieś warzywa, nietolerancji pokarmowych, złego połączenia pewnych warzyw czy nieodpowiedniej diety – jeśli jedynym posiłkiem na całe dnie są jedynie koktajle.

Jakie są zalety?

 

Co więcej koktajle dodadzą energii osobom w każdym wieku – dzieciom, młodzieży, dorosłym, czy osobom w starszym wieku. Są łatwym, stosunkowo tanim i zdrowym sposobem na dodanie nie tylko energii, a często także ich spożywanie poprawia samopoczucie i wygląd ciała. Zaletą koktajli warzywnych jest także ich różnorodność. Każdy znajdzie przecież jakieś warzywo, które lubi. Możliwość wielu połączeń sprawia, że szybko się nie znudzi ich smak. Co więcej koktajle nie muszę składać się z samych warzyw, można również dodać do nich owoce, białko czy zdrowe tłuszcze.

Koktajle warzywne są także alternatywą dla „niejadków” czy, jak mamy wiedzą najlepiej, dla dzieci, które nie chcą jeść warzyw. Ważne jest aby dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość składników odżywczych. Gdy ciężko to zrobić spożywając codzienne posiłki można wzbogacić dietę w koktajle, w których łatwo ,,przemycić” warzywa, np. buraka, który ma dużą ilość żelaza. Bywa tak, że dzieci (a czasami i dorośli) nie chcą spożywać warzyw czy pewnych ich typów, a brakuję im niektórych witamin czy innych składników w codziennej diecie. W takim przypadku można dodać do lubianych warzyw, takie warzywo. W przypadku zastosowania odpowiednich proporcji taka osoba może nawet nie zauważyć, że spożyła nielubiane, aczkolwiek bardzo zdrowe warzywo.

Polecane produkty:

Zostaw komentarz