Promocja CyberMonday kwas hialuronowy bioalgi 1+1 Gratis

Coraz częściej słyszymy o super pożywieniu, właśnie dlatego warto zwrócić szczególną uwagę na właściwości spiruliny.

Istnieje wiele rodzajów naturalnego pożywienia, które zawiera szereg składników mineralnych (mikro oraz makroelementów), witamin, enzymów i innych cennych substancji. Jest jednak jedno pożywienie, które wyróżnia się spośród całej reszty i powinno się je przyjmować każdego dnia aby zapewnić sobie zdrowie. Jest nim spirulina.

 

Co to jest spirulina?Spirulina - korzyści zdrowotne z codziennego przyjmowania

Spirulina to alga, czyli glon morski lub też słodkowodny. Mówiąc dokładniej to sinica, która jest organizmem autotroficznym. Jej skład to głównie białka enzymatyczne oraz budulcowe.

Swoją skuteczność spirulina zawdzięcza składowi chemicznemu. Tabletki spiruliny to zwyczajnie wysuszone i sprasowane glony, więc właściwie zawierają one to samo co żywe organizmy (wyłączając wodę). Nie istnieją jednak bardziej złożone i zachowane w takiej (naturalnej) formie komórki, w których znajdują się cenne witaminy, minerały, w tym pierwiastki śladowe, a także związki chemiczne.

To właśnie one mogą wpłynąć na zmianę przebiegu procesów zachodzących w organizmie człowieka.

Właściwości spiruliny

Spirulina wpływa na zachowanie równowagi elektrolitowej komórek. Działa na zasadzie dostarczania sodu i potasu, które mają kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania każdej, pojedynczej komórki w ludzkim ciele. Ma ona również zdolność do oczyszczania organizmu co powoduje, że komórki “otoczone” są czystym środowiskiem. Spirulina usuwa tym samym zbędne, a czasem nawet niebezpieczne substancje mogące wpłynąć na zaburzenie naturalnego procesu zachodzącego w okolicach błony komórkowej.

Sklep Spirulina

Urozmaicanie diety

Spirulina dostarcza do organizmu zróżnicowane składniki takie jak sód, potas, magnez, wapń, bor jak również metale szlachetne, które są niezbędne w prawidłowym funkcjonowaniu poszczególnych układów. Dostarcza więc ona wszystkie substancje, które sprawiają, że komórki, układy, całe ciało może funkcjonować prawidłowo i uzupełnić zapotrzebowanie podczas wykonywanej pracy. To właśnie wywyższa spirulinę ponad inne, dostępne na rynku naturalne produkty.

Oczyszczanie organizmu

Spirulina, posiadając zdolność do oczyszczania organizmu, powoli i systematycznie wpływa na poprawę kondycji organizmu. Jednak, aby odczuć tą zmianę potrzeba czasu. Niektóre osoby odczuwają ją już po kilku tygodniach, a inne po kilku miesiącach. Nie ma stałej reguły mówiącej jak długo trzeba czekać na efekty. Każdy organizm jest inny, ponieważ jeden jest bardziej obciążony, drugi mniej. Inny z kolei będzie bardziej zanieczyszczony.

Warto jednak przekonać się jak spirulina przywraca homeostazę (równowagę) organizmu, czyli pożądany stan, w którym wszystko funkcjonuje jak należy, a my czujemy się pełni energii, ponieważ organizm wykorzystuje każdy dostarczony składnik.

Pozostałe właściwości

Spirulina ponadto:

  • przeciwdziała otyłości – między innymi poprzez wpływ na mikroflorę jelitową;
  • obniża ciśnienie tętnicze krwi przy jego zbyt wysokim poziomie – między innymi poprzez kontrolowanie stosunku potasu do sodu;
  • chroni przed chorobami układu sercowo-naczyniowego oraz przed rozwojem nowotworów;
  • działa przeciwzapalnie i wspiera układ immunologiczny;
  • wykazuje wpływ na równoważenie poziomu glukozy we krwi, co ma szczególne znaczenie w cukrzycy;
  • wspiera funkcjonowanie oczu, zmniejszając tym samym ryzyko rozwoju niektórych chorób wzroku.

Podsumowanie

Spirulina dostępna jest w niektórych sklepach ze zdrową żywnością w formie sproszkowanej lub jako suplement diety – w formie tabletek czy kapsułek. Można ją stosować na wiele sposobów, ponieważ forma sproszkowana może być wykorzystywana np. do wykonywania domowych kosmetyków. Ważne, aby spirulina była dobrej jakości, a proces tworzenia suplementu przebiegał według określonych zasad.

Zobacz również: Spirulina cena.

Liczne zdrowotne właściwości spiruliny sprawiają, że jest to jeden z częściej stosowanych uzupełnień codziennej diety, a jej popularność wciąż rośnie.

Bibliografia

  1. Gumiela E., Szulińska M., Bogdański P., Wpływ suplementacji spiruliny na wybrane parametry antropometryczne i biochemiczne, Forum Zaburzeń Metabolicznych, 4/2013.
  2. Jękot B., Rzewińska A., Hałaszuk P., (i inni), Preparaty zawierające algi źródłem substancji prozdrowotnych, Morski Instytut Rybacki, 1/2016.
  3. Ekiert K., Dochniak M., Superfoods – idealne uzupełnienie diety czy zbędny dodatek?, Pielęgniarstwo i Zdrowie Publiczne, 4/2015.
Polecane produkty:
Rehabilitacja Wrocław