Taping stawu skokowego (stabilizacja kostki)

///Taping stawu skokowego (stabilizacja kostki)
Fotodepilacja Wrocław

Taping stawu skokowego górnego oraz ścięgna Achillesa.

Taping stawu skokowego

Kinesiotaping na mięsień trójgłowy łydki z uwzględnieniem górnego stawu skokowego w celu jego ustabilizowania. Ten sposób aplikacji można wykorzystać w zapobieganiu, chroniąc ścięgno Achillesa przed urazem bądź w trakcie rehabilitacji po skręceniu stawu skokowego.

Na poniższym filmie fizjoterapeuta Sebastian z Centrum Fizjoterapeuty pokazuje jak krok po kroku wykonać aplikację taśmami do kinesiotapingu.

Taping stawu skokowego – sposób wykonania aplikacji:

  1. Oczyść skórę (odtłuść).
  2. Usuń włosy w celu lepszego przyklejenia się plastrów do kinesiotapingu.
  3. Pacjent w leżeniu przodem (na brzuchu).
  4. Weź wcześniej przygotowaną aplikację, indywidualnie dociętą do długości kończyny pacjenta. Oderwij część plastra i podstawę (bazę) naklej na wysokości guza piętowego od strony podeszwowej.
  5. Wykonujemy zgięcie grzbietowe stopy do maksymalnego zakresu ruchu lub do pierwszego bólu.
  6. Naciągnij taśmę (około 30-40% napięcia) i naklej wzdłuż przebiegu mięśnia, delikatnie przekraczając dół podkolanowy. Koniec taśmy do kinesiotapingu przyklej bez napięcia.
  7. Potrzyj plaster, aby aktywować klej i zwiększyć przyleganie do skóry.
  8. Weź drugą, wcześniej przygotowaną taśmę (w kształcie litery Y z odpowiednio i symetrycznie dociętymi, długimi ramionami). Podstawę (bazę) naklej poniżej bazy pierwszego tejpa, na guzie piętowym. Prawe ramię będzie przebiegało wzdłuż brzuśca mięśnia trójgłowego łydki. Naklej plaster z napięciem około 30-40% delikatnie przekraczając staw kolanowy. Koniec taśmy do kinesiotapingu przyklej bez napięcia. Lewe ramię plastra przyklej po lewej stronie analogicznie do prawego.
  9. Potrzyj plaster, aby zwiększyć jego przyleganie do skóry.
  10. Weź trzecią taśmę (wcześniej przygotowaną o odpowiedniej długości). Przedrzyj w połowie papier ochronny i trzymając za końce plastra, od strony podeszwowej naklej go z submaksymalnym napięciem na staw skokowy. Końce taśmy bez napięcia.
  11. Potrzyj plaster w celu zwiększenia jego przylegania do skóry.
  12. Weź czwartą taśmę (wcześniej przygotowaną o odpowiedniej długości). Przedrzyj w połowie papier ochronny i trzymając za końce plastra, a następnie od strony tylnej naklej na ścięgno Achillesa (analogicznie jak poprzedni tejp do kinesiotapingu).
  13. Potrzyj całą aplikację (wszystkie taśmy), aby aktywować klej i zwiększyć przyleganie plastrów do kinesiotapingu.

Więcej informacji jak oklejać plastrami do kinesiotapingu znajdziesz tutaj.

Polecane produkty:

Rehabilitacja Wrocław

7 komentarzy

  1. Monika 1 lipca 2017 w 15:57- Odpowiedz

    Witam, mam pytanie ad taping’u stawu skokowego, Kiedy powinno się go zrobić?

  2. Mudżin 11 sierpnia 2016 w 20:51- Odpowiedz

    Co miałeś na myśli “submaksymalne: napięcie, gdyż tego nie rozumiem? Dlamnie submaksymalny może być od 99% do 55% i tak dalej. Bardzo zle określenie!

    • NIEMUDŻIN 16 sierpnia 2016 w 09:56- Odpowiedz

      submaskymalnie czyli bez konkretnej wartości ale przed granicą maksymalnego napięcia.

  3. Paula 11 sierpnia 2016 w 08:28- Odpowiedz

    W ogóle nie rozumiem jaki jest sens aplikacji…
    Na rozciagniety mięsień przyklejamy aplikację z napieciem?

    • Admin 11 sierpnia 2016 w 13:11- Odpowiedz

      Koncepcji tapingu jest wiele. Z naszej praktyki wynika, że jednoczesne napięcie mięśnia i taśmy przynosi oczekiwane efekty aplikacji mięśniowej.

  4. Marta 10 sierpnia 2016 w 14:12- Odpowiedz

    W opisie przy punkcie 5. zamiast zgięcie podeszwowe, powinno być grzbietowe ;)
    Pozdrawiam

    • Admin 10 sierpnia 2016 w 15:04- Odpowiedz

      Tak, już poprawiliśmy. Dziękujemy za zwrócenie uwagi :)

Zostaw komentarz