Podstawowe zasady treningu fizycznego

///Podstawowe zasady treningu fizycznego
Fotodepilacja Wrocław

Podstawowe zasady treningu fizycznego

Aby trening mógł być skuteczny należy przestrzegać określonych zasad. Mają one zastosowanie w każdego rodzaju treningu (zdrowotny czy zawodowy). Są to:
– indywidualizacja;
– specyficzność;
– stopniowe zwiększanie obciążenia;
– cykliczność.

Indywidualizacja

– polega na dostosowaniu obciążenia treningowego do możliwości trenowanego i jest zależna od siły mięśni szkieletowych, poziomu progu anaerobowego, maksymalnego poboru tlenu.

Specyficzność

– polega na dobieraniu ćwiczeń odpowiednich do dyscypliny sportowej. Należy uwzględnić systemy energetyczne, z których czerpana jest energia do pracy w danej dyscyplinie.

Stopniowe zwiększanie obciążenia

– obciążenie musi być większe niż wykonywany w komfortowych warunkach wysiłek i stopniowo zwiększane, ponieważ po pewnym czasie następuje przystosowanie do zadanego bodźca i nie wystarcza on do podwyższenia wydolności fizycznej.

Cykliczność

– wysiłek musi być powtarzany w określonych odstępach czasowych, dostosowany do okresu superkompensacji (jest to najlepszy moment do rozpoczęcia następnej sesji treningowej, wtedy właśnie wzmagają się efekty treningowe).

Rehabilitacja Wrocław

Zostaw komentarz

Zadaj pytanie

Pytania do specjalisty on-line. Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukałeś, a sprawa jest dla Ciebie ważna – zadaj pytanie poprzez poniższy formularz. Nasi specjaliści z pewnością udzielą wyczerpujących odpowiedzi. Twoje pytanie i odpowiedź zostanie opublikowana w naszym serwisie, aby inni użytkownicy mogli się z nią zapoznać. Zapraszamy do kontaktu!