Podstawowe zasady treningu fizycznego

///Podstawowe zasady treningu fizycznego
Szkolenie Centrum Fizjoterapeuty

Podstawowe zasady treningu fizycznego

Aby trening mógł być skuteczny należy przestrzegać określonych zasad. Mają one zastosowanie w każdego rodzaju treningu (zdrowotny czy zawodowy). Są to:
– indywidualizacja;
– specyficzność;
– stopniowe zwiększanie obciążenia;
– cykliczność.

Indywidualizacja

– polega na dostosowaniu obciążenia treningowego do możliwości trenowanego i jest zależna od siły mięśni szkieletowych, poziomu progu anaerobowego, maksymalnego poboru tlenu.

Specyficzność

– polega na dobieraniu ćwiczeń odpowiednich do dyscypliny sportowej. Należy uwzględnić systemy energetyczne, z których czerpana jest energia do pracy w danej dyscyplinie.

Stopniowe zwiększanie obciążenia

– obciążenie musi być większe niż wykonywany w komfortowych warunkach wysiłek i stopniowo zwiększane, ponieważ po pewnym czasie następuje przystosowanie do zadanego bodźca i nie wystarcza on do podwyższenia wydolności fizycznej.

Cykliczność

– wysiłek musi być powtarzany w określonych odstępach czasowych, dostosowany do okresu superkompensacji (jest to najlepszy moment do rozpoczęcia następnej sesji treningowej, wtedy właśnie wzmagają się efekty treningowe).

  Rehabilitacja kadry olimpijskiej

Zostaw komentarz