Zacznij biegać – dla lepszego zdrowia i samopoczucia!

Spis treści

Rozważasz wziąć się za siebie i na fali ogólnopolskiej mody na bieganie też spróbować swoich sił w tej dyscyplinie? Świetnie! Amatorskie bieganie stanowi fantastyczny sposób na aktywne spędzanie wolnego czasu – zarówno samotnie, jak też w duecie. Nie wymaga wielkich nakładów na sprzęt, bo biegać można na świeżym powietrzu. Szereg korzyści płynących z tej aktywności mocno przemawia za tym, aby ją przetestować, a nawet włączyć do codzienności. Z czasem bieganie stanie się Twoim stylem życia.

Zacznij biegać – dla lepszego zdrowia i samopoczucia!

Nie zapominaj o rozgrzewce

Rozgrzewka jest niezbędna – tak samo w przypadku osób początkujących, jak i zaawansowanych. Kilkanaście minut prostych ćwiczeń pozwala rozgrzać mięśnie oraz pobudzić do zwiększonej aktywności układ kostny, stawowy, a także przygotować umysł na ruch. Dzięki rozgrzewce zmniejszysz w znaczącym stopniu ryzyko kontuzji czy przeciążenia, co jest bardzo ważne.

Porady dla początkujących biegaczy

Jeżeli chcesz zacząć swoją przygodę z bieganiem, ale odkładasz ten moment na wieczne „potem”, bo męczą Cię wątpliwości, przełam się. Nie zwracaj uwagi na to, że w obcisłym stroju do biegania widać nadmiar kilogramów, nagromadzony przez lata siedzącego trybu życia. Nie przejmuj się też, że masz zerową kondycję – każdy biegacz kiedyś taką miał! Ciesz się z każdego poczynionego postępu i przebiegniętego kilometra. Czerp radość z samej drogi, którą podążasz. Jeśli masz problem z utrzymaniem tempa z powodu słabej kondycji, zacznij od marszobiegów. Na czym one polegają? Na przeplataniu marszy epizodami biegania (na przykład 4 minuty marszu, 2 minuty biegu – i tak w kółko).

Sklep Spirulina
Sklep Spirulina

Smuklejsza sylwetka – jeden z głównych argumentów przemawiających za bieganiem

Moc korzyści płynących z biegania sprawia, że nie powinieneś już na samym początku rezygnować z tego wspaniałego sportu. Dla osób, które nagromadziły sporo tkanki tłuszczowej i chcą się jej pozbyć (jednak nie mają otyłości), trucht będzie świetną ku temu sposobnością. Podczas godzinnego biegu można spalić około 300-500 kcal i podkręcić metabolizm na wiele godzin po treningu. Wsparciem w utrzymaniu ładnej sylwetki będzie zbilansowana (pod kątem składników odżywczych i kalorii) dieta. Warto sięgnąć również po odżywkę białkową – szeroki wybór produktów różnych producentów znajdziesz w sklepie internetowym Bodypak.

Jakie korzyści daje bieganie?

Już po kilkunastu minutach biegu (nieważne, czy w terenie, czy na bieżni) zaczną wydzielać się endorfiny, zwane też hormonami szczęścia, dzięki którym poczujesz się zrelaksowany i wyluzowany. Napięcie zgromadzone w ciągu całego dnia odpuści, a Twoje myśli staną się wolne od stresu. Regularne treningi wpłyną korzystnie na układ krążeniowo-oddechowy, zwiększając wydolność płuc, objętość i ukrwienie serca oraz utlenienie krwi docierającej do narządów. Ograniczysz prawdopodobieństwo zachorowania na miażdżycę czy nadciśnienie tętnicze. Wsparcie otrzyma też Twój układ kostno-stawowy, który zachowa się w doskonałym stanie. Zmniejszy się również ryzyko wystąpienia osteoporozy.

Artykuł sponsorowany

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów
Centrum Fizjoterapeuty
Sklep Fizjoterapeuty
Bezpłatne konsultacje
Kubek dla Fizjoterapeuty
Oferty pracy

Aktualności

Najpopularniejsze w zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *