Porady fitness w ciąży

/, Zdrowie/Porady fitness w ciąży

Porady fitness w ciąży

Prowadzenie aktywnego trybu życia w trakcie ciąży jest bardzo dobrym pomysłem. Oczywiście będą to inne ćwiczenia niż u kobiet niebędących w ciąży, jednak istnieje wiele sposobów aby zachować dobrą kondycję i nie ryzykować, że cokolwiek mogłoby się stać dziecku. Ćwiczenia podczas ciąży sprawią, że przebiegnie ona dużo przyjemniej i bez problemów zdrowotnych. Sprawią, że po porodzie dużo łatwiej będzie zrzucić kilogramy i wrócić do wcześniejszej wagi. Nie musisz chodzić na siłownie, ćwiczenia mogą być “wplecione” w codzienną rutynę.

fitness w ciąży

 

Jakie są korzyści z ćwiczeń podczas ciąży?

Ćwiczenia w ciąży pomogą Tobie poradzić sobie z dodatkową wagą jaką jest dziecko. Pod koniec ciąży możesz przybrać nawet około 12 kilogramów. Będziesz musiała nosić te ekstra kilogramy przy sobie. Gdziekolwiek pójdziesz, będą Ci towarzyszyły. Dlatego utrzymanie kondycji i wzmocnienie mięśni będzie bardzo pomocne. Z pewnością ułatwi przejść ten okres oraz zmniejszy zmęczenie.

Ćwiczenia w ciąży pomagają zwiększyć energię

Zostało udowodnione, że ćwiczenia w ciąży nie tylko poprawiają nastrój, ale również zwiększają poziom energii, aby móc funkcjonować cały dzień. Wystarczy jedynie być ostrożnym, aby nie przesadzić. Jeżeli pracujesz na pełen etat to postaraj się dopasować ćwiczenia, aby wykonywać je w wolnej chwili.

Jakie są najlepsze ćwiczenia w czasie ciąży

Chodzenie to najlepsza forma ćwiczeń jakie powinno się wykonywać w ciąży. Dodatkowo można wykorzystać chodzenie z kijami (nordic walking w ciąży). Wpłynie to na większą stabilizację podczas poruszania się, a także zwiększy krążenie krwi i wzmocni mięśnie.

Pływanie w basenie jest również doskonałym ćwiczeniem, nad którym warto pomyśleć. Może pomóc w zmniejszeniu bólów, a także wzmocni mięśnie brzucha. Jeżeli nie pływasz regularnie zacznij od łatwych ćwiczeń w wodzie i krótkich dystansów. Zawsze pamiętaj o rozgrzewce przed rozpoczęciem. Woda sprawi, że odciążysz odcinek lędźwiowy kręgosłupa i odpoczniesz na chwilę od dodatkowych kilogramów oraz zmniejszy napięcie mięśni.

Czego należy unikać w ciąży?

Unikaj wszelkich sportów kontaktowych, a także tych aktywności, które wymagają dużych wysokości. Unikaj wszystkiego co będzie obciążać stawy, a szczególnie biodra oraz trudnych pozycji w jodze.

Zalecane ćwiczenia w ciąży

Spacery, pływanie, ogólne rozciąganie ciała, a także ćwiczenia wzmacniające mięśnie są doskonałe podczas ciąży. Jazda na rowerze też jest dobrą aktywnością fizyczną, jednak w tylko w początkowym okresie.

Ćwiczenia mięśni dna miednicy (ćwiczenia mięśni Kegla)

Są to ćwiczenia, które wzmacniają mięsień łonowo-guziczny. Mają one na celu wzmocnienie oraz nauczenie się kontrolowania mięśni dna miednicy. Można je poczuć gdy będąc w toalecie przestajesz oddawać mocz.

Ćwiczenia mięśni Kegla w ciąży – wykonanie

Aby je wzmocnić należy zaciskać mięśnie pochwy i odbytu. Najlepiej zacząć od 5 powtórzeń i stopniowo przechodzić do 25, gdy mięśnie zaczną się wzmacniać. Podczas każdego powtórzenia przytrzymuje się skurcz na 8-10 sekund. Nie wstrzymuj oddechu wykonując te ćwiczenia.

Po miesiącu z pewnością zauważysz różnicę. Wzmocnione mięśnie dna miednicy pozwolą na łagodniejszy przebieg porodu, zapobiegną wysiłkowemu nietrzymaniu moczu oraz opuszczaniu się narządów płciowych u kobiet zwiększając dodatkowo satysfakcję podczas uprawiania seksu.

Polecane produkty:

Zostaw komentarz