Kwas hialuronowy

Sen to jeden z filarów zdrowego trybu życia. Odpowiada za regenerację organizmu, przyspiesza proces zapamiętywania, reguluje układ hormonalny. Brak dobrej jakości snu znacznie utrudnia codzienne funkcjonowanie. Jednak bezsenność da się skutecznie opanować! Zwłaszcza jeśli za regulacje snu weźmiesz się odpowiednio szybko! Pokazujemy, jak walczyć z bezsennością.

Jak zwalczyć bezsenność? Sposoby na wysypianie się!

Bezsenność – co to jest?

Zanim zabierzemy się za tłumaczenie, co jest dobre na bezsenność, wyjaśnimy, czym ona dokładnie jest. Bezsenność to ilościowe lub jakościowe zaburzenia snu. Bezsenność to zarówno po prostu niemożność zaśnięcia lub zbyt wczesne wybudzanie, jak i zbyt płytki sen, przez który się nie wysypiasz. Bezsenność często jest powiązana z kryzysem psychicznym, również tym sezonowym. Towarzyszy osobom wiodącym stresujące życie oraz tym, które przechodzą ważne życiowe zmiany. Może się rozwinąć również przez zaburzenia hormonalne, jak i przy okazji innych chorób somatycznych. W takich wypadkach leczenie bezsenności polega na wyeliminowaniu choroby podstawowej.

Jak wyleczyć bezsenność?

Z problemem bezsenności można udać się do lekarza rodzinnego lub do psychiatry. Najlepiej jednak skierować się do wyspecjalizowanej poradni zaburzeń snu. Jednak zanim to nastąpi, można spróbować uregulować swój tryb dnia i nocy samodzielnie. Przede wszystkim zaleca się chodzenie spać i wstawanie codziennie o tej samej porze i unikanie drzemek. Im dłuższa jest przerwa pomiędzy jednym a drugim spaniem, tym szybciej wejdziesz w fazę głębokiego snu.

Zasypianie ułatwia także wieczorny rytuał, podczas którego wyciszysz się i zrelaksujesz. Można w niego włączyć techniki medytacji. Nie trzymaj w sypialni urządzeń emitujących niebieskie światło, na dwie godziny przed snem zrezygnuj z ekranów i postaw na analogowe rozrywki np. czytanie książek. W ciągu dnia postaraj się zapewnić sobie odpowiednią ilość ruchu, dzięki któremu dotlenisz i zmęczysz ciało. Nie zapomnij o zdrowej diecie i uzupełnianiu niedoborów. Śpij w wywietrzonych pomieszczeniach i nie objadaj się tuż przed spaniem.

Co na bezsenność bez recepty?

Jeśli powyższe metody nie pomagają, możesz zaopatrzyć się w ziołowe leki i suplementy na bezsenność, które dostaniesz zarówno w aptekach, jak i sklepach online bez recepty. Takie środki są bezpieczne i mają zdecydowanie mniej skutków ubocznych niż tradycyjne leki, choć jak w przypadku wszystkich wyrobów regulujących zdrowie, należy postępować zgodnie z zaleceniami ulotki.

Sklep Spirulina

Środki bez recepty zawierają tryptofan i melatoninę, która odpowiada za zasypianie, a także ziołowe substancje delikatnie usypiające i uspokajające jak np. ekstrakt z szyszek chmielu czy melisy. Pamiętaj jednak, by nie kupować wszystkich popularnych suplementów a jedynie te, które naprawdę działają. Skąd wiedzieć, które są skuteczne? Na przykład korzystając z wiarygodnych rankingów. Na stronie https://terdeals.com/pl/ranking/163/ranking-top-5-najlepszych-suplementow-diety-na-bezsennosc znajdziesz listę świetnie działających suplementów, które ułatwiają zasypianie i polepszają jakość snu. Więcej rankingów znajdziesz na Terdeals.com.

Bezsenność – jak sobie radzić domowymi sposobami?

Co poradzić na bezsenność, kiedy do dyspozycji zostają tylko domowe środki? Możesz na przykład regularnie przed snem pić sok wiśniowy, który zwiększa poziom melatoniny w organizmie. Jedząc ostatni posiłek przed snem, zadbaj, aby zawierał dużo węglowodanów, które zwiększają senność. Korzystaj z produktów zawierających dużą ilość wspomnianego już tryptofanu, który występuje w bananach, roślinach strączkowych, nabiale i chudym mięsie. Skorzystaj z ziołowych herbatek wykazujących działanie uspokajające np. melisy czy dziurawca lub dedykowanych bezsenności mieszanek herbacianych.

Bezsenność – jak zasnąć ponownie po przebudzeniu?

Jeśli obudziłeś się w nocy i z irytacją patrzysz na zegarek, próbując bezskutecznie zasnąć, to z pewnością nie wyleczy to Twojej bezsenności. Jak sobie pomóc w takich sytuacjach? Przede wszystkim nie próbuj zasnąć na siłę. Unikaj myślenia w kategoriach zmarnowanej nocy. Nie analizuj, ile czasu do pobudki. Wstań i zajmij się czymś, co ma szanse ponownie Cię uśpić. Możesz spróbować czytania średnio interesującej książki lub podręcznika, zająć się wyszywaniem lub składaniem ubrań. Po jakimś czasie wykonywania nudnych czynność sen sam przyjdzie.

Artykuł sponsorowany

Rehabilitacja Wrocław