Jak prowadzić bloga firmowego? Jak monetyzować jego potencjał?

Spis treści

Polish Fascua Symposium
Polish Fascua Symposium

Prowadzenie bloga firmowego to obecnie jeden z najpopularniejszych, a zarazem najtańszych sposobów dotarcia do klientów. Wystarczy tylko spojrzeć na tak dużych graczy jak np. Allegro, które stale rozwija sekcje poradnikowe, dzięki czemu skutecznie poszerza bazę swoich klientów. Prowadzenie firmowego bloga wiąże się z wieloma korzyściami, z których najważniejszą jest zbudowanie świadomości istnienia marki. Jak prowadzić takiego bloga i jak monetyzować jego potencjał? Poniżej podpowiadamy!

Jak prowadzić bloga firmowego? Jak monetyzować jego potencjał?

Stałe zasilanie bloga firmowego w wartościowy content jest jednym ze skutecznych elementów komunikacyjnych marki. Warto jednak pamiętać, że wdrażanie w życie strategii marketingowej jest działaniem czasochłonnym, wymagającym odpowiedniej wiedzy branżowej. Oczywiście, do prowadzenia tego typu działań niezbędny jest także szybki internet dla firm, dzięki któremu będziemy mogli sprawnie prowadzić swoją firmę w sieci.

Jak założyć bloga firmowego?

Pozornie prowadzenie bloga firmowego może wydawać się banalnie prostym zadaniem – wystarczy wykupić domenę (najlepiej prowadzić ją na subdomenie swojego e-commerce) oraz stale tworzyć i publikować artykuły poradnikowe. Niestety, brzmi to prosto tylko na papierze, ponieważ w praktyce jest to nieco bardziej skomplikowane.

Przed założeniem bloga firmowego należy zastanowić się nad strategią komunikacyjną naszej marki. W tym celu warto zadać sobie kilka podstawowych pytań, w tym m.in. o to jakie treści chcemy publikować, jaka jest nasza target grupa, a przede wszystkim o to, czego oczekują nasi potencjalni klienci. Nie bez znaczenia w tym kontekście jest to, by przy prowadzeniu bloga firmowego należy zadbać o SEO, czyli dostosowanie swojej strony www do wymagań wyszukiwarki (w Polsce rynek ten zdominowany jest przez Google). Mowa tu m.in. o technicznym zoptymalizowaniu swojej witryny, a także o tworzeniu artykułów zgodnie z zasadami SEO (m.in. dobór tematyki w oparciu o najczęstsze zapytania użytkowników).

Sklep Spirulina
Sklep Spirulina

Kiedy warto prowadzić swojego bloga firmowego?

Tak jak już wspominaliśmy – prowadzenie bloga firmowego jest dość trudnym i angażującym zajęciem, wymagającym pracy co najmniej kilku osób. Możemy spróbować nauczyć się wszystkiego samodzielnie i również samodzielnie tworzyć artykuły, ale trzeba zarezerwować sobie na to sporo czasu i mieć sporo samozaparcia. Prowadzenie bloga firmowego jest dobrym rozwiązaniem w przypadku, gdy zależy nam na roli eksperta w swojej branży. Dzięki artykułom poradnikowym możemy zbudować świadomość swoich produktów (bądź usług), a nawet wykreować potrzebę, chociaż jest to nieco trudniejszym zadaniem. Założenie bloga firmowego jest również świetnym pomysłem jeśli chcemy zbudować przewagę konkurencyjną.

Jak zarabiać na swoim blogu firmowym?

Potencjał swojego bloga firmowego można monetyzować w różny sposób. Najłatwiejszą opcją jest linkowanie do swoich produktów oraz ich kontekstowe promowanie poprzez wymienianie benefitów (należy to robić w nienachalny sposób). Wówczas, gdy nasz blog firmowy ma już dobrą rozpoznawalność, a także generuje spory i wartościowy ruch, dobrym pomysłem są wpisy sponsorowane, na których można zarobić od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych.

Można też zdecydować się na afiliację, czyli zamieszczanie płatnych linków od różnych reklamodawców. W zależności od zawartej umowy, można nawet dostać prowizję od sprzedaży produktu. Przy nawiązywaniu tego typu współpracy warto dbać o wiarygodność oraz spójność ze swoją strategią komunikacyjną. Jak to działa? Załóżmy, że zawodowo zajmujemy się fotografią i od lat prowadzimy bloga firmowego, na którym dzielimy się tajnikami swojej profesji. W takim przypadku intratnym rozwiązaniem będzie nawiązanie współpracy z producentem sprzętu fotograficznego i np. opublikowanie na swoim blogu firmowym wpisu sponsorowanego na temat zalet konkretnego aparatu.

Artykuł sponsorowany

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów
Centrum Fizjoterapeuty
Sklep Fizjoterapeuty
Bezpłatne konsultacje
Kubek dla Fizjoterapeuty
Oferty pracy

Najpopularniejsze w zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *