Ćwiczenia tybetańskie – na czym polegają?

Spis treści

Rytuały tybetańskie to ćwiczenia, które w niezwykle pozytywny sposób wpływają na umysł i ciało. Przypisuje się im szereg właściwości, wzmacniających organizm na każdej płaszczyźnie. Bywają też określane źródłem młodości i zastrzykiem pozytywnej energii.

Ćwiczenia tybetańskie - na czym polegają?

Zaczerpnięte z kultury Wschodu ćwiczenia tybetańskie, podobnie jak joga koncentrują się na sile oddechu i precyzji ruchu. Wykonywane systematycznie potrafią zdziałać wiele dobrego poprawiając wydolność organizmu oraz ogólne samopoczucie.

5 rytuałów tybetańskich – poznaj ich moc

Pod pojęciem rytuałów tybetańskich kryje się 5 prostych ćwiczeń, które bez problemu może wykonać każdy. Nie wymagają bowiem specjalnego przygotowania fizycznego, czy też doskonałej kondycji. Nie są też specjalnie trudne i nie trzeba poświęcać im wiele czasu. Ich systematyczna praktyka pozwala osiągać bardzo dobre rezultaty w zakresie poprawy samopoczucia, a także wzmocnienia całego ciała.

Rytuały tybetańskie wchodzące w skład tego zestawu bardzo przypominają ćwiczenia jogi. Ze względu na swoją intensywności, harmonizują pracę gruczołów dokrewnych, określanych w jodze pojęciem czakr, odpowiadających za funkcjonowanie całego organizmu, w tym również zachodzące w nim procesy starzenia.

Systematycznie wykonywane ćwiczenia tybetańskie w pozytywny sposób wpływają więc na zdrowie człowieka, spowalniając tempo starzenia. To właśnie dlatego 5 rytuałów tybetańskich często określa się źródłem młodości i sposobem na zachowanie sił witalnych.

Kiedy praktykować rytuały tybetańskie?

Pomimo tego, że rozpoczęcie praktykowania rytuałów tybetańskich nie wymaga specjalnego przygotowania, warto dowiedzieć się, w jaki sposób je wykonywać, by osiągnąć najlepsze rezultaty. Najlepszą porą dnia do podjęcia praktyki ćwiczeń jest poranek.

Sklep Spirulina
Sklep Spirulina

Zaleca się, aby ćwiczyć na czczo, tuż po przebudzeniu. Ćwiczenie wykonywane rano dodają energii potrzebnej do podejmowania codziennych aktywności i dzięki wyrzutowi endorfin związanemu z aktywnością fizyczną poprawiają nastrój na dalszą część dnia.

Nie oznacza to jednak, że nie można praktykować ich w innych godzinach. Ważne, aby jednak nie ćwiczyć tuż przed snem, gdyż działają one niezwykle pobudzająco i mogą utrudniać zasypianie.

Jak wykonywać rytuały tybetańskie?

Wszystkie ćwiczenia tybetańskie należy wykonywać precyzyjnie, bez pośpiechu. W przypadku tego rodzaju aktywności od ilości powtórzeń dużo bardziej istotna jest precyzja ruchu połączona ze świadomym oddechem, która pomaga uaktywnić kolejne grupy mięśni. Z czasem, kiedy wykonywanie ćwiczeń i związany z nimi zakres ruchu nie będzie sprawiać większych trudności ilość powtórzeń można cyklicznie zwiększać, dostosowując ją do swoich potrzeb.

Nie bez znaczenia dla skuteczności rytuałów jest też systematyczność ich praktykowania. Wykonywane nie rzadziej niż trzy razy w tygodniu będą w stanie w realny sposób wpłynąć na kondycję organizmu, a rezultaty z ich praktykowania staną się zauważalne. Ćwiczenia tybetańskie nie są nadmiernie obciążające dla organizmu, jednak aby były w pełni bezpieczne w przypadku jakichkolwiek schorzeń lub dolegliwości, zwłaszcza dotyczących układu kostno – stawowego przed rozpoczęciem ich praktykowania warto zasięgnąć opinii lekarza lub fizjoterapeuty.

Artykuł sponsorowany

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów
Centrum Fizjoterapeuty
Sklep Fizjoterapeuty
Bezpłatne konsultacje
Kubek dla Fizjoterapeuty
Oferty pracy

Aktualności

Najpopularniejsze w zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *