Co jeść żeby schudnąć?

/, Zdrowie/Co jeść żeby schudnąć?
Fotodepilacja Wrocław

Co jeść żeby schudnąć?

Nie ma wątpliwości, że utrata masy ciała sprowadza się do prostej matematyki. Musisz jeść mniej kalorii niż jesteś w stanie spalić.
Okazuje się, że niektóre produkty spożywcze mogą pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Sprawią, że będziesz czuć się syto dłużej oraz pomogą ograniczyć apetyt. Przed zrobieniem zakupów koniecznie zapoznaj się z tą listą.

Co jeść żeby schudnąć

1. Fasola

Tania i sycąca, a do tego jest doskonałym źródłem białka. Jej ziarna są również bogate w błonnik co pomaga w trawieniu. Dzięki niej czujesz się najedzony i nie odczuwasz potrzeby jedzenia więcej.

2. Zupa

Zacznij posiłek od niewielkiej ilości zupy, rozgrzeje ona żołądek pobudzając do trawienia, a tym samym drugiego dania zjesz zdecydowanie mniej. Zwróć uwagę by zupa miała 100-150 kalorii w porcji. Omijaj dodawania śmietany czy masła.

3. Ciemna czekolada

Jeśli lubisz czekoladę i nie jesteś w stanie jej sobie odmówić w ciągu dnia lepiej wybierz czarną czekoladę, a nie tą mleczną. Badania wykazują, że jedząc ciemną czekoladę nie pobudzamy apetytu, a tym samym nie mamy potrzeby jedzenia dużych ilości. Mleczna czekolada pobudza apetyt, gdyż zawiera duże ilości cukru, zachęcając do dalszego jedzenia.

4. Puree warzywne

Możesz dodać do diety więcej warzyw eliminując na ich rzecz produkty kaloryczne. Najesz się do syta, ale mniej kalorycznie. Polecamy puree z kalafiora i cukinii. Oczywiście możesz użyć takiego, który najbardziej lubisz. Puree wypełni cały żołądek co spowoduje, że głód pojawi się dużo później.

5. Jajka i chuda kiełbasa

Śniadanie bogate w białko może pomóc powstrzymać ataki apetytu w ciągu dnia. Osoby jedzące rano dużo białka czują się syte i najedzone.

6. Orzechy

Chcąc przekąsić coś w biegu najlepiej sięgnąć po garść migdałów, orzeszków ziemnych (bez soli) lub orzechów włoskich. Badania udowodniły, że osoby, które między posiłkami posilają się „garścią” orzechów automatycznie mniej jedzą w późniejszych posiłkach.

7. Jabłka

Zjedzenie całego jabłka osłabia apetyt zdecydowanie bardziej niż wypicie soku jabłkowego czy jego przetworów. Jednym z tego powodów jest fakt, że surowy owoc ma więcej błonnika. Dodatkowo odruch żucia wysyła do mózgu sygnały, że właśnie zjedliśmy coś treściwego.

8. Jogurt

Jogurty wyróżniają się spośród wszystkich produktów spożywczych jako ten, który ściśle związany jest z utratą masy ciała. Nie oznacza to jednak, że jogurt odchudza, jednak wyróżnił się wśród innych produktów spożywczych.

Co jeść żeby schudnąć

9. Grejpfruty

Tak, grejpfrut naprawdę może pomóc schudnąć, zwłaszcza jeśli jesteś w grupie ryzyka cukrzycy. Naukowcy z San Diego odkryli, że masa ciała ludzi otyłych, którzy jedli pół grejpfruta przed każdym posiłkiem spadła średnio o 3-5 kg w ciągu 12 tygodni. Picie soku grejpfrutowego ma równie korzystne wyniki. Ale sok nie posiada sprawdzonych właściwości „spalania tłuszczu”, może pomóc jedynie w tym, że człowiek czuje się pełny.
Bądź jednak ostrożny. Nie każdy może spożywać ten owoc. Niektóre leki wykluczają jego spożycie. Sprawdź uważnie etykietę swojego leku lub zapytaj lekarza czy farmaceuty.

Jak robić zakupy – mały – duży koszyk

Robiąc zakupy załaduj koszyk dużą ilością chudego białka, świeżych warzyw, owoców i produktów pełnoziarnistych. Najważniejszą rzeczą jeśli chodzi o trwałą utratę masy ciała jest duży obraz tego co jesz, a nie konkretne pokarmy.
Jedzenie nakładaj na małe talerze, wówczas będziesz miał świadomość, że zjadłeś cały „talerz”, więc nie powinieneś być głodny.

Pamiętaj, że w jedzeniu nawet zdrowych produktów należy zachować umiar. Nie rozpychaj niepotrzebnie żołądka. Jedź tyle ile potrzebujesz. Nie rób “zapasów”.

Polecane produkty:

Rehabilitacja Wrocław

Zostaw komentarz