Medfile

Co jeść żeby schudnąć? Wiele osób stawia sobie to pytanie. Nie ma wątpliwości, że utrata masy ciała sprowadza się do prostej matematyki. Musisz jeść mniej kalorii niż jesteś w stanie spalić. Okazuje się, że niektóre produkty spożywcze mogą pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Sprawią, że będziesz czuć się syto dłużej oraz pomogą ograniczyć apetyt. Przed zrobieniem zakupów koniecznie zapoznaj się z tą listą.

Co jeść żeby schudnąć?

Co jeść żeby schudnąć?

  • fasola – jest tania i sycąca, a do tego stanowi doskonałe źródło białka. Jej ziarna są również bogate w błonnik co pomaga w trawieniu. Dzięki niej czujesz się najedzony i nie odczuwasz potrzeby jedzenia więcej;
  • zupa – zacznij posiłek od niewielkiej ilości zupy, rozgrzeje ona żołądek pobudzając do trawienia, a tym samym drugiego dania zjesz zdecydowanie mniej. Zwróć uwagę by zupa miała 100-150 kalorii w porcji. Omijaj dodawania śmietany czy masła;
  • ciemna czekolada – jeśli lubisz czekoladę i nie jesteś w stanie jej sobie odmówić w ciągu dnia lepiej wybierz czarną czekoladę, a nie tą mleczną. Badania wykazują, że jedząc ciemną czekoladę nie pobudzamy apetytu, a tym samym nie mamy potrzeby jedzenia dużych ilości. Mleczna czekolada pobudza apetyt, gdyż zawiera duże ilości cukru, zachęcając do dalszego jedzenia;
  • puree warzywne – możesz dodać do diety więcej warzyw eliminując na ich rzecz produkty kaloryczne. Najesz się do syta, ale mniej kalorycznie. Polecamy puree z kalafiora i cukinii. Wypełni cały żołądek co spowoduje, że głód pojawi się dużo później;
  • jajka i chuda kiełbasa – śniadanie bogate w białko może pomóc powstrzymać ataki apetytu w ciągu dnia. Osoby jedzące rano dużo białka czują się syte i najedzone;
  • orzechy – chcąc przekąsić coś w biegu najlepiej sięgnąć po garść migdałów, orzeszków ziemnych (bez soli) lub orzechów włoskich. Badania udowodniły, że osoby, które między posiłkami posilają się „garścią” orzechów automatycznie mniej jedzą w późniejszych posiłkach;
  • jabłka – zjedzenie całego jabłka osłabia apetyt zdecydowanie bardziej niż wypicie soku jabłkowego czy jego przetworów. Jednym z tego powodów jest fakt, że surowy owoc ma więcej błonnika. Dodatkowo odruch żucia wysyła do mózgu sygnały, że właśnie zjedliśmy coś treściwego;
  • jogurt – wyróżniają się spośród wszystkich produktów spożywczych jako ten, który ściśle związany jest z utratą masy ciała. Nie oznacza to jednak, że jogurt odchudza, jednak wyróżnił się wśród innych produktów spożywczych;
  • grejpfruty – naukowcy z San Diego odkryli, że masa ciała ludzi otyłych, którzy jedli pół grejpfruta przed każdym posiłkiem spadła średnio o 3-5 kg w ciągu 12 tygodni. Picie soku grejpfrutowego ma równie korzystne wyniki. Ale sok nie posiada sprawdzonych właściwości „spalania tłuszczu”, może pomóc jedynie w tym, że człowiek czuje się pełny.

Jak robić zakupy: mały – duży koszyk

Robiąc zakupy załaduj koszyk dużą ilością chudego białka, świeżych warzyw, owoców i produktów pełnoziarnistych. Najważniejszą rzeczą jeśli chodzi o trwałą utratę masy ciała jest duży obraz tego co jesz, a nie konkretne pokarmy.
Jedzenie nakładaj na małe talerze, wówczas będziesz miał świadomość, że zjadłeś cały „talerz”, więc nie powinieneś być głodny.

Pamiętaj, że w jedzeniu nawet zdrowych produktów należy zachować umiar. Nie rozpychaj niepotrzebnie żołądka. Jedź tyle ile potrzebujesz. Nie rób “zapasów”.

Sklep Spirulina

Przyspieszacze metabolizmu

Istnieją produkty spożywcze posiadające zdolność przyspieszania metabolizmu, a w efekcie wspomagania utrzymywania prawidłowej masy ciała. Pierwszą grupą są przyprawy, do których zaliczamy chili, imbir, majeranek, oregano, kurkumę i cynamon. Bardzo efektywne jest również regularne picie dobrej jakościowo zielonej lub czerwonej herbaty.

Ogólnie uznaje się, że ostry smak może wpływać na metabolizm. Warto dodać więc szczyptę ostrzejszych przypraw lub odrobinę posiekanej papryczki nie tylko po to, aby wpłynąć na wagę, ale i po to, aby podkręcić smak potrawy. Do pozostałych produktów wpływających na przyspieszenie metabolizmu zalicza się:

Bardzo ważne jest również, aby posiłki były urozmaicone.

Bibliografia

  1. Szostak W., Cichocka A., Co jeść, aby schudnąć, Swiss Contribution.
  2. Montignac M., Jeść, aby schudnąć, Wydawnictwo Artvitae.
Polecane produkty:

Aktualizacja:

Rehabilitacja Wrocław