5 zasad jak nie przytyć w wakacje

//5 zasad jak nie przytyć w wakacje
Fotodepilacja Wrocław

5 prostych zasad jak nie przytyć w wakacje

Gdy jesteś na wakacjach bardzo trudno jest przestrzegać zasad żywieniowych. Może to skutkować powrotem do domu w przyciasnych spodniach. Jednak trzymając się kilku prostych zasad jesteś w stanie nie przytyć podczas wyjazdu, a będąc już w domu cieszyć się wspomnieniami z udanego urlopu.
To prawda, że wakacje nie są czasem, w którym powinniśmy sobie czegoś odmawiać, stosować dietę, ale także nie są czasem, w którym należy zwiększać obwód w pasku poprzez dorobienie kolejnej dziurki.

5 zasad jak nie przytyć w wakacje

Utrzymanie wagi jest realnym celem podczas wypadów wakacyjnych. Zatem zanim zamówisz następną Pina coladę za barem przeczytaj te 5 prostych strategii w celu uniknięcia przyrostu masy ciała w wakacje.

1. Planowanie z wyprzedzeniem

Wakacje powinny być okazją aby odżyć, odświeżyć umysł i odpocząć. Nie jest to natomiast czas, aby robić sobie wymówki i przerywać zdrowy styl życia. Planując wakacje zdecyduj się na miejsca, które pozwalają na prowadzenie aktywności fizycznej. Należy pamiętać, że aktywność fizyczna jest przepustką do korzyści zdrowotnych i uniknięcia nadwagi. Kurorty to doskonałe miejsca, w których można biegać, spacerować, jeździć na rowerze, uprawiać sporty wodne lub korzystać z kortów tenisowych i siłowni w hotelu. Bez większych wyrzeczeń łącząc zabawę i zdrowy tryb życia (codziennie) jesteś w stanie zachować pożądaną masę ciała. Chodź na pole golfowe, graj w koszykówkę, pływaj itp. przez co najmniej godzinę dziennie.

2. Bądź przygotowany

Podczas podróży samolotem, pociągiem czy samochodem mając przygotowane zdrowe przekąski nie będziesz skazany(a) na jedzenie wszystkiego co dostępne jest do kupienia w trasie. Zacznij dzień od pożywnego śniadania, a następnie spakuj łatwe w przygotowaniu i satysfakcjonujące Cię przekąski lub mały posiłek taki jak kanapki z indyka z sałatą i pomidorem na pełnoziarnistym chlebie, owoce i niektóre warzywa.
Nuda jest nieodłącznym towarzyszem długich tras, a to sprzyja podjadaniu. Trzymaj się harmonogramu jedzenia, dzięki czemu nie będziesz narażony na pokusę, aby jeść wysokokaloryczne przekąski i smakołyki między posiłkami.

3. Unikaj jedzenia na wynos

Jedzenie na mieście może stanowić większe ryzyko przyrostu masy ciała podczas wakacji. W domu dokładnie wiesz z czego przygotowane są posiłki, ale w restauracji nie masz tej pewności. Możesz jedynie zapytać kelnera.

Najważniejsze jest aby zamawiać prosto przyrządzone potrawy, z którymi nie da się za dużo „wydziwić”. Łatwo jest kontrolować kalorie jeśli jesteśmy z dala od smażonych potraw, chrupiącej żywności z głębokiego tłuszczu, serów i majonezu. W zamian dobrze jest spożywać sałatki z niskotłuszczowym dresingiem, a także picie wody zamiast napojów gazowanych.
Inną strategią jest wynająć domek czy pokój wyposażony w aneks kuchenny lub chociażby grill elektryczny czy możliwość grillowania na zewnątrz z niedaleko znajdującym się sklepem spożywczym, dzięki czemu można przygotować własne zdrowe jedzenie i przekąski.

Wolisz leżeć w łóżku niż gotować?

Dobrym rozwiązaniem jest pokój z lodówką. Dzięki niej można przechowywać zdrowe przekąski takie jak jogurty, owoce, niskotłuszczowe mleko, koktajle czy warzywa. Pomogą Ci one zarządzać głodem między posiłkami, więc nie będziesz wygłodniały(a) wybierając się np. na obiad.

Nawet bez lodówki można posmakować zdrowych przekąsek o przedłużonej trwałości żywności takich jak:
– orzechy;
– zboże;
– suszone owoce;
– krakersy (niesolone);
– prażona kukurydza, popcorn (niesolony);
– ciastka ryżowe.

4. Zanurz się z umiarem

Odmawianie sobie czegoś nie jest zabawne gdy jesteś na wakacjach. Zamiast odmawiać sobie czegokolwiek, rób to z umiarem. Kontroluj kalorie pochodzące z alkoholu.
Zamiast pucharka lodów zamów jedną gałkę lub zamiast zjadając cały deser podziel się z osobą towarzyszącą.
Gdy pijesz alkohol kalorie rosną szybko, zwłaszcza jeśli pochodzą z wymyślnych drinków z parasolką. Ważne jaki alkohol spożywasz i ile.
Napoje alkoholowe można zamienić na bezalkoholowe, z mniejszą ilością kalorii bądź bez kalorii. Alkohole z niższą zawartością kalorii to m.in: piwo jasne, wino, szampan.

5. Porcje w dół

Nawet gdy jesteś na wakacjach warto patrzeć na ilość porcji, jeśli chcesz uniknąć przybrania na wadze.
Ciesz się z małych porcji, więcej będziesz w stanie spróbować. Jedz powoli, smakuj jedzenie i poczuj satysfakcję, radość i relaks na wakacjach.
Należy jednak pamiętać, że ociąganie się przy stole może prowadzić do przejedzenia. Lepiej zabrać posiłek na balkon przy zajmowanym pokoju i degustować się nim, podziwiając piękne widoki miejsca wypoczynku.
Jeśli grupa osób, z którymi urlopujesz lubi siedzieć przy stole przez długi czas to pij dużo wody, nie będziesz odczuwał głodu i tym samym się przejadał.

Polecane produkty:

Rehabilitacja Wrocław
Autor: | 2014-08-03T22:50:32+00:00 09 Lipiec, 2014|Kategorie: Artykuły|Tagi: , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

Zadaj pytanie

Pytania do specjalisty on-line. Jeśli nie znalazłeś informacji, której szukałeś, a sprawa jest dla Ciebie ważna – zadaj pytanie poprzez poniższy formularz. Nasi specjaliści z pewnością udzielą wyczerpujących odpowiedzi. Twoje pytanie i odpowiedź zostanie opublikowana w naszym serwisie, aby inni użytkownicy mogli się z nią zapoznać. Zapraszamy do kontaktu!