Reklama

5 pomysłów na zdrowszy tryb życia, gdy nie masz czasu

Spis treści

Koenzym Q10 promocja

Żyjesz w biegu, codziennie na pełnych obrotach, a i tak doba wydaje Ci się zbyt krótka? Sprawdź sposoby na zdrowszy tryb życia, które możesz wdrożyć nawet przy wypełnionym planie dnia.

5 pomysłów na zdrowszy tryb życia, gdy nie masz czasu

Zdrowy tryb życia to inwestycja we własne zdrowie, dobrą kondycję i lepsze samopoczucie. I choć każdy wie, jak ważna jest aktywność, prawidłowa dieta i inne sposoby dbania o swój organizm, pochłonięci codziennymi obowiązkami odkładamy zadbanie o samych siebie na dalszy plan. Tymczasem możemy wprowadzić do swojego życia małe nawyki, które zajmują niewiele czasu i pozytywnie wpływają na nasze zdrowie.

1. Dieta — szybko i zdrowo

To mit, że zdrowe posiłki przygotowuje się dłużej! Poświęć kilka chwil w weekend na wyszukanie zdrowych i szybkich przepisów w internecie, a następnie przygotuj jadłospis na cały tydzień i kup wszystkie potrzebne składniki za jednym razem. Dzięki temu nie będziesz tracić czasu na wymyślanie obiadów, dokupowanie potrzebnych produktów i stanie w kolejkach. Jeśli zawsze brakuje Ci czasu na śniadania, wypróbuj smoothie lub przygotowywane dzień wcześniej sałatki, które możesz zabrać do pracy lub zjeść w drodze. Alternatywą jest dieta pudełkowa, dzięki której będziesz jeść zdrowo i zaoszczędzisz sporo czasu.

2. Chwila na ruch

Jeśli brakuje Ci czasu, by regularnie chodzić na siłownię lub zajęcia sportowe, poćwicz w domu! Świetnym sposobem jest rower stacjonarny (np. ze sklepu Marbo-Sport), dzięki któremu możesz ćwiczyć, równocześnie oglądając serial, słuchając podcastu, a nawet pracując. Jeśli to możliwe, rozważ dojeżdżanie do pracy rowerem lub chodzenie pieszo. Dzięki temu nie będziesz tracić czasu w korkach, oszczędzisz pieniądze i rozruszasz organizm.

Taka aktywność to jednak trochę za mało. Zaopatrz się w sprzęt sportowy do ćwiczeń w domu — oprócz roweru stacjonarnego możesz wybrać orbitrek, stepper, bieżnię czy matę, na której poćwiczysz jogę i wykonasz ćwiczenia z własnym ciężarem ciała. W wolne dni zachęć bliskich do wspólnej aktywności zamiast ślęczenia przed telewizorem — mogą to być rolki, rower czy wyjście na basen.

3. Zadbaj o nawodnienie

Intensywny tryb życia to ogromna pokusa, by sięgać po duże ilości kawy, energetyki i inne słodkie napoje, które dają zastrzyk energii i zagłuszają głód. Jednak na pewno wiesz, że to nie są najlepsze wybory dla Twojego organizmu. Zrezygnuj ze słodkich napojów i zadbaj, by zawsze mieć pod ręką butelkę z wodą — może to być np. butelka z filtrem, którą możesz uzupełnić pod kranem. Spróbuj zamienić codzienną dawkę kawy na zieloną herbatę lub matchę — te napoje są zdrowsze i dają długotrwały efekt zamiast chwilowego pobudzenia.

Picie wody zamiast słodkich napojów i ograniczenie kawy to jedne z najprostszych sposobów na zdrowszy tryb życia. Dodatkową zaletą jest oszczędność i łatwiejsze kontrolowanie wagi!

4. Wartościowy odpoczynek

Zdarza Ci się po pracy po prostu położyć się na kanapie i bezmyślnie wpatrywać w telewizor lub ekran smartfona? Myślimy, że wówczas odpoczywamy, jednak w rzeczywistości są to kolejne czynności, które wysysają z nas energię — zwłaszcza jeśli wracamy z pracy, w której przez kilka lub kilkanaście godzin wpatrywaliśmy się w ekran.

Zamiast przeglądania social mediów lub nadrabiania odcinków serialu, wybierz wartościowy odpoczynek „offline” — taki, który pozwoli Ci zregenerować siły, obniży poziom stresu i będzie odskocznią od codziennych zajęć. Zdrzemnij się, wyjdź na spacer, poćwicz jogę lub medytuj. Możesz także wyjść na saunę lub masaż, poczytać książkę lub znaleźć nowe hobby — wyszywanie, malowanie po numerach, pielęgnacja roślin doniczkowych. Cokolwiek, co da Ci radość, będzie dobrym wyborem.

5. Regenerujący sen

Jeśli ciągle brakuje Ci czasu, z pewnością próbujesz „wydłużyć dobę”, mniej czasu poświęcając na sen. To rozwiązanie działa tylko na krótką metę i skutkuje stresem, niższą efektywnością, brakiem energii i trudnościami w podejmowaniu decyzji. Zadbaj, by spać około 7-8 godzin na dobę i zrób wszystko, by Twój organizm mógł w pełni wykorzystać ten czas na regenerację.

Nie korzystaj z elektroniki emitującej światło niebieskie przynajmniej na godzinę przed snem — a najlepiej zostawiaj telefon w innym pomieszczeniu. Przed snem przewietrz sypialnię. Zamiast wieczorem siedzieć do późna, gdy nie masz już siły i nie pracujesz wydajnie — połóż się spać i wstań wcześniej. Jeśli masz trudności z zasypianiem, przyzwyczaj się do chodzenia spać codziennie o tej samej porze, medytuj lub wykorzystaj wyciszające olejki eteryczne. Takie nawyki będą informować Twój organizm, że pora zwolnić obroty i wypocząć.

Szybkie tempo życia zwykle narzucają sobie osoby ambitne, które chcą wiele zrobić i są nastawione na sukces. I choć to bardzo pozytywne podejście, nie powinniśmy zapominać o sobie i swoich potrzebach. Nawet w napiętym grafiku można znaleźć chwilę na ćwiczenia (choćby wspomniany wcześniej rower stacjonarny) i zdrową dietę. Dzięki temu możemy cieszyć się dobrą kondycją i osiągać lepsze wyniki, na które tak ciężko pracujemy.

Artykuł sponsorowany

Zapisz się do newslettera!

Kategorie wpisów
Centrum Fizjoterapeuty
Sklep Fizjoterapeuty
Bezpłatne konsultacje
Kubek dla Fizjoterapeuty
Oferty pracy

Najpopularniejsze w zdrowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.